! Len do 17. decembra !
Garantujeme doručenie do Vianoc pri objednávkach vytvorených do 17. decembra (tovar na sklade). Po tomto dátume už balíky niekedy putujú dlhšie, než by sme si všetci priali.

Pracovnú dobu počas sviatkov nájdete
tu
Menu Zavrieť
Úvod Reklamačné podmienky

Reklamačné podmienky

Reklamačné podmienky spoločnosti KTS-AME s.r.o. (OpravLahko.sk)

1. Úvodné ustanovenia

Tieto reklamačné podmienky upravujú postup kupujúceho a predávajúceho pri uplatňovaní práv z vád tovaru zakúpeného prostredníctvom internetového obchodu www.opravlahko.sk.

Predávajúci:
KTS-AME s.r.o., Karla Čapka 60/13, 500 02 Hradec Králové, IČO 42194407
E-mail pre reklamácie: reklamace@ame.cz

Adresa pre zaslanie alebo osobné doručenie reklamovaného tovaru:
KTS-AME s.r.o., Karla Čapka 60/13, 500 02 Hradec Králové


2. Ako uplatniť reklamáciu

Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu bez zbytočného odkladu po zistení vady.

Pri reklamácii je potrebné priložiť:

  • meno a kontaktné údaje,

  • číslo objednávky alebo doklad o kúpe,

  • popis zistenej vady,

  • informáciu o požadovanom spôsobe vybavenia reklamácie.

Tovar musí byť zaslaný čistý, kompletný a primerane zabalený.

Formulár na reklamáciu / odstúpenie od zmluvy na stiahnutie:

📄 https://www.opravsnadno.cz/content/wysiwyg/formular.pdf

(Je univerzálny – možno ho použiť na reklamáciu aj odstúpenie.)


3. Práva z vadného plnenia (všeobecne)

Vada zakladá právo z vadného plnenia, ak sa nachádzala na tovare pri jeho prevzatí alebo ju spôsobil predávajúci porušením svojich povinností.

Podstatné porušenie zmluvy – kupujúci má právo na:

a) dodanie novej veci bez vady alebo dodanie chýbajúcej veci,
b) opravu veci,
c) primeranú zľavu z ceny,
d) odstúpenie od zmluvy.

Nepodstatné porušenie zmluvy – kupujúci má právo na:

  • odstránenie vady, alebo

  • primeranú zľavu.

Kupujúci je povinný oznámiť zvolený spôsob riešenia vady pri uplatnení reklamácie.


4. Reklamácie spotrebiteľa (záruka 24 mesiacov)

Spotrebiteľ môže uplatniť vady z tovaru do 24 mesiacov od prevzatia.

Predávajúci zodpovedá za to, že tovar pri prevzatí:

  • má dohodnuté alebo obvyklé vlastnosti,

  • je vhodný na účel, ktorý predávajúci uvádza,

  • zodpovedá vzorke alebo predlohe,

  • je v správnom množstve, miere alebo hmotnosti,

  • spĺňa požiadavky právnych predpisov.

Opakovaná alebo viacnásobná vada

Kupujúci môže žiadať výmenu tovaru, výmenu poškodenej časti alebo odstúpenie od zmluvy.

Zľava z ceny

Kupujúci môže požadovať primeranú zľavu, ak:

  • vada nie je odstrániteľná,

  • predávajúci vadu neodstráni v primeranej lehote,

  • náprava by spôsobila spotrebiteľovi ťažkosti.


5. Odborná montáž a správne používanie

Pri tovare, ktorý vyžaduje odbornú montáž alebo test na antistatickom pracovisku (napr. elektronické súčiastky), je pri reklamácii potrebné preukázať, že:

  • montáž prebehla odborným spôsobom,

  • boli dodržané technické postupy.


6. Kedy nemožno reklamáciu uznať

Reklamácia nebude uznaná najmä v prípadoch:

  • vada vznikla nesprávnym používaním alebo montážou,

  • zboží je mechanicky poškodené,

  • tovar je nekompletný alebo nadmerne opotrebovaný,

  • vada bola oznámená neskoro,

  • nebola preukázaná odborná montáž pri tovare, kde je povinná.

Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy ani vyžadovať nový tovar, ak ho nemôže vrátiť v stave, v akom ho prevzal, okrem zákonných výnimiek.


7. Lhôta na vybavenie reklamácie

Predávajúci vybaví reklamáciu:

  • bez zbytočného odkladu,

  • najneskôr do 30 dní, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne inak.

Kupujúci dostane písomné potvrdenie o:

  • dátume prijatia reklamácie,

  • spôsobe vybavenia,

  • vykonanej oprave a dobe jej trvania.


8. Reklamácie podnikateľa

Kupujúci – podnikateľ:

  • je povinný oznámiť zistenú vadu bezodkladne,

  • nemá nárok na záruku za akosť, pokiaľ nebola výslovne dohodnutá.

Vzťahuje sa naňho všeobecná zodpovednosť za vady podľa Občianskeho zákonníka.


9. Náklady na dopravu pri reklamácii

  • Kupujúci znáša náklady na zaslanie tovaru predávajúcemu.

  • V prípade uznanej reklamácie predávajúci znáša náklady spojené s vybavením reklamácie.


10. Záverečné ustanovenia

Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou obchodných podmienok e-shopu OpravLahko.sk.

Účinnosť od: 13. marec 2024
Aktuálna verzia obchodných podmienok:
👉 https://www.opravlahko.sk/obchodne-podmienky/
Formulár na odstúpenie / reklamáciu:
👉 https://www.opravsnadno.cz/content/wysiwyg/formular.pdf

18. 11. 2025